انتخاب کلیدواژه های تبلیغاتی برای گوگل ادوردز


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان روشهای افزایش سئو سایت و آدرس seo24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 34
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1
:: بازدید ماه : 93
:: بازدید سال : 255
:: بازدید کلی : 9195

RSS

Powered By
loxblog.Com

انتخاب کلیدواژه های تبلیغاتی برای گوگل ادوردز
دو شنبه 11 بهمن 1395 ساعت 20:59 | بازدید : 353 | نوشته ‌شده به دست رضا کریم زاده | ( نظرات )

قبلاً گوگل سرویس دیگری به نام «اینسایتز» (Insights) یا به طور کامل‌تر «Google Insights for Search» نیز داشت که داده های  مورد استفاده‌ آن با داده هایی که ابزار «گوگل ترندز» استفاده می‌کند یکی بود، اما واسط آن به نحوی طراحی شده بود که برای کار تحقیق مناسب‌تر بود و به همین دلیل می‌توانست برای آگهی دهنده های گوگل ادوردز سودمندتر باشد. اما گوگل از ۲۷ سپتامبر سال جاری -یعنی حدود ۲ هفته پیش از زمان نوشته شدن این مطلب- ارایه این سرویس را متوقف کرد. با این حال این دو سرویس تقریباً قابلیت‌های مشابهی دارند و یکی از دلایل گوگل برای حذف سرویس اینسایتز نیز همین ادغام بیش‌تر قابلیت‌های آن در ترندز بوده است. حتا اگر همین حالا به بخش راهنمای کار با گوگل ترندز مراجعه کنید خواهید دید که برخی از مطالبی که در این راهنما دیده می‌شود متعلق به اینسایتز است و گوگل هنوز آن‌ها را جای‌گزین نکرده است!

صفحه اول گوگل ترندز دارای یک باکس جست‌جوی ساده است که در پایین آن می‌توانید پرجست‌جوترین عبارت‌ها را به شکل یک اسلایدشو ببینید. برای کار با ترندز کافی است عبارت مورد نظر خود را وارد کنید و دکمه «Explore» را بزنید.

 

 

گوگل ترندز وضعیت کاملی از جست‌جوی عبارت مورد نظر را از سال ۲۰۰۴ تا امروز به شما نشان خواهد داد. 

چیزهایی که در این نتایج می‌بینید:

  • نمودار نشان‌دهنده میزان جست‌جو: گوگل ترندز داده‌های خام میزان جست‌جو را ارایه نمی‌دهد، در عوض نموداری نمایش می‌دهد که محبوبیت عبارت‌های جست‌جو را در مقیاس ۰ تا ۱۰۰۰ نشان می‌دهد.
  • سرخط مهم‌ترین رخ‌دادها: اگر در بالای باکس نمودار تیک «News Headlines» را بزنید روی نمودار در نقاط مختلف تعدادی حروف  انگلیسی ظاهر می‌شود. اگر ماوس را روی هر کدام از حروف نگه دارید یک خبر یا رخ‌داد خواهید دید. این‌ها مهم‌ترین خبرهایی‌ند که در دوره زمانی نشان داده شده در ارتباط با عبارت جست‌جو منتشر شده اند. این اطلاعات ارزش تحقیقاتی دارند و می‌توانید تأثیر هر رخ‌دادی را در میزان جست‌جوی عبارت ببینید.
  • پیش‌بینی جست‌جوی آینده: اگر تیک «Forecast» را از بالای باکس نمودار بزنید قسمت خط‌چین آخر نمودار ظاهر می‌شود. این  پیش‌بینی میزان جست‌جوی عبارت در ماه‌های پیش رو بنا بر برآورد گوگل است.
  • جست‌جوهای داغ: عبارت‌های پرجست‌جو در زمان فعلی
  • عبارت‌های جست‌جو: می‌توانید چند عبارت جست‌جو را اضافه کنید و وضعیت آن‌ها را با هم مقایسه کنید.
  • مقایسه‌های دیگر: با انتخاب مکان‌های یا بازه‌های زمانی متفاوت وضعیت جست‌جوی عبارت را در این مناطق و زمان‌ها مقایسه کنید.
  • محدود کردن نتایج: بر اساس منطقه، سرویس استفاده برای جست‌جو در گوگل (جست‌جوی وب، تصاویر، ویدیوها، اخبار،  محصولات)، دوره زمانی، یا دسته بندی موضوعات میزان جست‌جو را نشان می‌دهد.
  • نقشه: میزان جست‌جو (ٔRegional Interest) را به صورت رنگی در کشورهای مختلف روی نقشه جهان نشان می‌دهد. هرچه  جست‌جوی عبارت مورد نظر در کشوری بیش‌تر باشد روی نقشه پررنگ‌تر خواهد بود. امکان مشاهده نقشه برای شهرهای مختلف نیز وجود دارد، کافی است پایین نقشه به جای «Region» روی «City» کلیک کنید.
  • عبارت‌های مرتبط (Related Terms): دیگر عبارت‌های پرجست‌جوی مرتبط با عبارت شما را به همراه حجم جست‌جویشان نشان می دهد. دو بخش «Top» و «Risingg» دارد. اولی عبارت‌هایی است که بیش‌تر جست‌جو می‌شوند، و دومی عبارت‌هایی است که جست‌جویشان اخیراً رشد زیادی داشته است.
  • جاسازی در صفحات وب (Embed): سه دکمه «Embed» در صفحه هست. با کلیک روی هر کدام از آن‌ها گوگل کدی به شما  می‌دهد که می‌توانید نمودار، نقشه، یا عبارت‌های مرتبط را در وب‌سایت‌تان یا هر صفحه وب در اختیارتان جا دهید.
  • آزمایشگاه‌های ترندز (Trend Labs): در پایین‌ترین قسمت صفحه در گوشه سمت راست دیده می‌شود (که البته در تصویر بالا  دیده نمی‌شود ولی در تصویر بالاتری دیده می‌شود!). این‌ها سرویس‌های آزمایشی‌یی هستند که به کمک گوگل ترندز کار معینی را انجام می‌دهند. مثلاً «Google Correlate» (که خوش‌بختانه از ایران قابل دست‌رس نیست) دو کار انجام می‌دهد: مقایسه میزان جست‌جوی یک عبارت در ایالت‌های مختلف آمریکا که کم‌تر به کار من و شمای ساکن ایران می آید و دومی مقایسه تغییرات جست‌جوی عبارت مورد نظر در زمان.  این قابلیت دومی مفیدتر است. آگهی دهنده ها می‌توانند از آن برای تحقیق درباره‌ی میزان عمومیت و نوسانات فصلی عبارت‌های جست‌جوی خاصی که می‌خواهند به عنوان کلیدواژه استفاده کنند استفاده کنند. مثلاً مقایسه ها نشان می‌دهد که هر سال در آستانه سال نو جست‌جوهای مرتبط به کاهش وزن و رژیم گرفتن به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. هم‌چنین در اوایل پاییز و بهار نیز افزایش مختصرتری دیده می‌شود. این اطلاعات به آگهی دهنده ها کمک می‌کند تا مطمئن شوند در دوره های افزایش جست‌جو در کمپین‌هایشان به اندازه کافی عوامل ترغیب کننده بگنجانند و بودجه کافی در نظر بگیرند تا کسب و کارشان از موج گرایش بازار بی‌بهره نماند.



:: برچسب‌ها: گوگل ترندز , گوگل , تبلیغ , تبلیغات ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: